Holter EKG

Badanie EKG metodą Holtera to całodobowe monitorowanie czynności serca i wykonywane jest by ocenić aktywność elektryczną serca w ciągu całej doby.

Wskazania do badania EKG metodą Holtera

zaburzenia rytmu serca (diagnostyka kołatań serca, przyspieszonego bicia serca, nierównej pracy serca zgłaszanej przez pacjenta)
bradykardia – wolna czynność serca, poniżej 60 uderzeń na minutę – wykluczenie bloku serca (zaburzenia przewodzenia impulsów elektrycznych)
choroba niedokrwienna serca – zapis EKG w połączeniu np.: z bólem w klatce piersiowej są cenną wskazówką dla lekarza prowadzącego
ocena sprawności stymulatora serca u pacjentów ze wszczepionym rozrusznikiem (stymulatorem serca)
omdlenia, zasłabnięcia, utraty przytomności – potwierdzenie lub wykluczenie przyczyn kardiologicznych.

Przygotowanie do badania:

Podczas wizyty u kardiologa na odtłuszczoną powierzchnię klatki piersiowej przykleja się w zależności od rejestratora od 5 do 8 elektrod, połączonych przewodami z rejestratorem noszonym zwykle na pasku. Pacjent w czasie badania (24 godz.) powinien zachować swoją zwykłą aktywność fizyczną. Uwaga! Niewskazana jest kąpiel z aparatem.

Aparat zaopatrzony jest w specjalny przycisk, którego pacjent używa w momencie wystąpienia dolegliwości tj.: ból dławicowy, szybkie bicie serca itp. Jest to potrzebne do oceny korelacji pomiędzy subiektywnymi odczuciami, a zapisem EKG zaburzeń, które je wywołują.

czas CZAS: ok. 24 godz.
znieczulenie ZNIECZULENIE: brak – badanie nieinwazyjne